Už jsme se společně podívali na to, na co vše je potřeba myslet při začátku podnikání – k článku na toto téma se můžete vrátit zde. Také jsme se vám snažili nastínit pro a proti, pokud se rozhodnete, že budete svojí firmu propagovat sami. Jak u toho všeho neztrácet nervy a přitom efektivně propagovat svojí firmu, si můžete přečíst u kolegů z Nakopni svůj marketing tady.
Nejcennější komoditou, kterou my všichni máme, je náš čas. Čas by měl být měrnou jednotkou všeho našeho snažení a úsilí. Za den stihneme jen limitovaný počet úkonů a je na nás, za které se rozhodneme převzít plnou zodpovědnost, ačkoliv těch aktivit, které je potřeba udělat, je mnohem víc.
Teď se na to podívejme z jiného úhlu.
V jistém momentě každý z nás stojí před rozhodnutím, co všechno od sebe potřebujeme a jsme schopni dát pryč, tedy delegovat na někoho jiného. Záměrně říkám “potřebujeme” a “jsme schopni“, protože jde o dva od sebe velmi vzdálené pojmy. Vnímáte ten rozdíl? Umění delegovat je velké téma a zaslouží si samostatný blog, nebudu to tedy nyní kazit nějakým povrchním nakouknutím pod pokličku delegování.
Jak se ale rozhodnout pro to, které aktivity svěřit někomu jinému – specialistovi, odborníkovi?
Jednoduše!
Snadno se to řekne, ale mnohem těží je to udělat. Jenže, pokud něco při svém podnikání skutečně MUSÍTE udělat, je to právě toto.
Doporučujeme na nástěnku si připíchnout tento seznam a přemýšlet o něm, než se pustíte do všeho po hlavě:
Bronislava Brániková
autorka je zároveň obchodní partnerkou
projektu Nakopni svůj marketing