Naši klienti často chodí s nápadem „Chci dělat PODCAST!“ a obvykle se do realizace sami, po hlavě a na vlastní triko. Jen málokdy však tato aktivita tímto způsobem vydrží déle než na 3 epizody.
Abychom vám pomohli utřídit si myšlenky a usnadnili vám se k vašemu vysněnému podcastovému kanálu dostat, dali jsme dohromady několik zásah, které z vašeho nadšeného „chci!“ udělají úspěšný a ideálně výdělečný způsob vaší propagace.
V dnešní době je podcast trendová záležitost a zároveň nejrychleji se vyvíjející formát. Dělají ho „všichni“, poslouchají ho „všichni“, jsou dostupné „všude“. Podcasty se vytváří na různá témata – od osobnostního růstu, přes motivaci, finance, podnikání, marketing, výchovu dětí, vaření, péči o pleť, cvičení, meditace… Co si vymyslíte.
Podcasty jsou stále propracovanější, kvalitněji produkovány, mají jasnější strukturu a taky pořád větší konkurenci.
Takže jak postupovat, když chcete začít podcast tvořit?
Položte si několik skutečně základních otázek a zodpovězte si je. Ideálně, na papír, abyste vaše cíle viděli, mohli je dát k nahlídnutí někomu, komu věříte.
Odpovědi na tyto otázky vám pomůžou si utřídit myšlenky a sestavit koncept obsahu, který bude zajímavý pro vaše publikum. Navíc, co je psáno, to je dáno – budou to vaše noty, které vás povedou v časech, kdy z vás inspirace přímo stříká a taky tehdy, kdy můza nemůzuje 2.
Téma je nejspíš to první, proč vlastně tvorbu podcastu řešíme. Většinou se tvůrci rozhodují o tématu podle toho, v čem jsou dobří, co jim je blízké, v čem se často pohybují, o čem dokážou mluvit a v čem se umí ponořit do hloubky zajímavé pro posluchače.
Když budete ladit to vaše téma, určitě se podívejte na konkurenci. Jestli existují podcasty na to „vaše“ téma, promyslete, jak budete postupovat. Zda se s konkurenčním tvůrcem spojíte a rozšíříte společně dosah a nebo zda to vaše téma dokážete ozvláštnit natolik, abyste se konkurence nemuseli obávat.
Originalita a autenticita, to je to, co posluchači hledají a budou se k vám rádi vracet.
Kreativitě se meze nekladou. Mějte ale na mysli, že nejdůležitější je, aby název:
Až budete mít jasno v těchto zásadních bodech, přijdou na řadu další nezbytně nutné věci:
O tom v dalším článku.
Bronislava Brániková
autorka je zároveň obchodní partnerkou
projektu Nakopni svůj marketing